• Tevreden klanten
    “Fijn wonen in een leuke woonomgeving”

Tevreden klanten

De betaalbaarheid en beschikbaarheid van onze woningen houden we nauwlettend in de gaten. Bij de verkoop van onze woningen krijgen huurders voorrang. Hiermee bieden we ook een oplossing voor woningzoekenden in het middensegment.

Onze klanten zijn tevreden met Bergopwaarts. Wij hebben kwalitatief goede woningen tegen een betaalbare prijs. Met ons huurbeleid en een inflatievolgende jaarlijkse huurverhoging hebben we veel aandacht voor de betaalbaarheid. Door ons lotingmodel kunnen woningzoekenden direct reageren op woningen. Gemiddeld zoeken mensen nu 2 jaar voordat ze een woning toegewezen krijgen.

Betaalbare woningen

We werken met 4 huurprijsniveaus binnen onze portefeuille gebaseerd op de functionaliteit van de woning zoals het aantal slaapkamers. Huurders mogen voor deze bedragen een goede basiskwaliteit verwachten van de woning; dubbelglas op de begane grond, een toilet op de slaapverdieping (wanneer mogelijk), spouwmuurisolatie en minimaal energielabel C.

Bij de jaarlijkse huurverhoging hebben we huurprijzen verlaagd voor mensen die een huurprijs boven de streefhuur betalen en verhoogd voor de mensen die daar onder zaten. De totale jaarlijkse huurverhoging is onder inflatieniveau gebleven.

Mooie resultaten Aedes-benchmark 2017

De Aedes-benchmark vroeg 250.000 huurders naar hun mening. Uit de benchmark blijkt dat huurders meer tevreden zijn over de dienstverlening van woningcorporaties dan vorig jaar.
De Aedes-benchmark bestaat uit vijf prestatievelden. Elk jaar worden corporaties met elkaar vergeleken en wordt op verschillende prestatievelden de letters A, B of C toegekend. Een A staat voor een bovengemiddelde score, een B voor een gemiddelde en een C voor een score onder het gemiddelde.

De resultaten van Bergopwaarts zijn:

* Voor het huurdersoordeel blijven we bij de gemiddelde B-groep horen. In vergelijking met vorig jaar is de tevredenheid voor de dienstverlening bij huurders met een reparatieverzoek duidelijk gestegen (7,7 was 7,4). Cijfers gegeven door de nieuwe en vertrokken huurders zijn vergelijkbaar met vorig jaar (nieuwe huurder 7,6 was 7,7 en vertrokken huurder 7,4 was 7,4).

Wij zijn trots op deze resultaten. De investeringen die wij doen in duurzaamheid en onderhoud zien wij terug in de hoge score in de benchmark. Ook de aandacht die we hebben voor de reparatieverzoeken zien wij terug in de hogere score in vergelijking met vorig jaar. Wij bedanken dan ook alle huurders die mee hebben gedaan met het onderzoek! En ook onze medewerkers die dit elke dag weer waar maken.

Mutatiegraad

De mutatiegraad is 7,6% (2016: 6,7%). Dat staat voor 362 woningen. Er zijn 32 woningen toegewezen aan mensen met een urgentie. Naast urgenties wijzen wij ook woningen rechtstreeks toe aan bijzondere doelgroepen, zoals bijvoorbeeld vergunninghouders.